Pengembangan Karakter Kerja Keras Dan Hasil Belajar Pjok Materi Lompat Jauh Gaya Jongkok Melalui Penggunaan Bok Kardus Pada Siswa Kelas V SD 2 Kedungsari

Lukartono Lukartono

Abstract


In this study, researchers experienced problems in Long Jump learning, namely for elementary school students researching the use of cardboard tools to improve students' long jump learning outcomes, from pre-cycle to cycle I and from cycle I to cycle II. The learning process in pre-cycle has not used tools so students' learning outcomes are low. Increases occur in cycle I. Student learning outcomes increase even though not optimal. The implementation of cycle II causes student learning outcomes to increase to high so that they can support a quality learning, begin to become entrenched and through the use of cardboard media modification can improve learning outcomes of PJOK.

Teks Lengkap:

139-143

Referensi


Abu Ahmadi, Widodo Supriyono. (2004). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta

Agus Kristiyanto. (2010). Penelitian Tindakan Kelas (PTK) Dalam Pendidikan Jasmani & Kepelatihan Olahraga. Surakarta: UNS Press.

Arma Abdoellah. (1981). Olahraga Untuk Perguruan Tinggi. Yogyakarta : Sastra Hudaya.

Badudu Zain. (1992). Kamus Umum Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.

Dadang Heryana, Giri Verianti. (2010). Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan untuk Siswa SD-MI Kelas V. Jakarta: Aneka Ilmu

Depdiknas. (2003). Kurikulum 2004 Standar Kompetensi (Mata Pelajaran Pendidikan Jasmani Tingkat SD/MI. Jakarta. Depdiknas

Depdiknas. (2007). Naskah Akademik Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan. Jakarta: BPP Pusat Kurikulum.

Djumindar, Mochamad. (2004). Gerakan-gerakan Dasar Atletik dalam Bermain. Jakarta: Grafindo Persada.

Gagne, RM., Briggs, L.J. (1979). Principles of Instructional Design. Holt. Rinehart and Winston.

Hamalik, Oemar. (2004). Alat Pendidikan. Bandung: PT Aditya Bakti.

Hilgard, Ernest R. (1948). Theories of Learning. East Norwalk, CT, US: Appleton-Century-Crofts.

Kosasih Engkos. (1985). Olahraga Teknik dan Program Latihan dan Akademik. Jakarta: Persindo.

Mardiana, dkk. (2010). Pendidikan Jasmani dan Olahraga. Jakarta: Aneka Ilmu.

Nanang Sudrajat, dkk. (2005). Buku Penjas Orkes Kelas V. Bandung: PT. Sarana Panca Karya Nusa.

Purwanto, M. Ngalim, MP. (1997). Psikologis Pendidikan. Bandung: PT Rosda Karya.

Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. (1995). Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). Jakarta: Balai Pustaka.

Revans, Reg. (1998). Action Learning. New York: Hart Publishing Co.

Ratna Wilis. (1989). Teori-Teori Belajar. Bandung: Erlangga.

Suherman. (2003). Pengembangan Pembelajaran. Bandung: Erlangga.

Slameto. (1993). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.

Sudiarto. (1990). Strategi Pembelajaran. Jakarta: Dirjend Dikti.

Suharsimi Arikunto. (1993). Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.

Soekidjo. (2003). Alat Bantu Pembelajaran. Jakarta:

Sumantri M. Dan Syaodih, N. (2006). Perkembangan Peserta Didik. Jakarta: Universitas Terbuka.

Syarifuddin Aip, Pengetahuan Olahraga, (1991). Jakarta: CV Baru.

Tim Bina Kerja Guru. (2004). Pendidikan Jasmani untuk Sekolah Dasar Kelas 4. Jakarta: Erlangga.

Wina Sanjaya. (2006). Prinsip Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta




DOI: https://doi.org/10.24176/jpp.v1i2.3427

Article Metrics

Abstract views : 213| 139-143 views : 256

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.




real
time web analytics Jurnal Prakarsa Paedagogia Status

Negara Asal Pengunjung:

Flag Counter

Jurnal Prakarsa Paedagogia dari Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Muria Kudus is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 International License.

Dedicated to: