Self Efficacy Selama Pembelajaran Di Masa Pandemi Covid 19 Berdasarkan Gender
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, I. F. (2020). Alternative assessment in distance learning in emergencies spread of coronavirus disease (Covid-19) in Indonesia. Jurnal Pedagogik, 7(01), 195–222. Annisa, S., & Siswanto, R. D. (2021). ANALISIS KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS DITINJAU DARI GAYA KOGNITIF DAN GENDER. JPPM (Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran Matematika), 14(2). Asmuni, A. (2020). Problematika Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19 dan Solusi Pemecahannya. Jurnal Paedagogy, 7(4), 281–288. Atsani, K. H. L. G. M. Z. (2020). Transformasi media pembelajaran pada masa Pandemi COVID-19. Al-Hikmah: Jurnal Studi Islam, 1(1), 82–93. Babys, U. (2020). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematika Siswa Ditinjau dari Gender. ANARGYA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 3(1), 25–29. https://doi.org/10.24176/anargya.v3i1.4771 Bandura, A. (1986). Social foundation of thought and action. Englewood cliffs, NJ: prentice Hall. Bandura, A., & Wessels, S. (1994). Self-efficacy. na. Cahyani, A., Listiana, I. D., Puteri, S., & Larasati, S. P. D. (2020). Motivasi Belajar Siswa SMA pada Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Islam, 3(1), 123–140. Handarini, O. I., & Wulandari, S. S. (2020). Pembelajaran Daring Sebagai Upaya Study From Home ( SFH ) Selama Pandemi Covid 19. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 8(3), 496–503. Hoang, T. N. (2008). The effects of grade level, gender, and ethnicity on attitude and learning environment in mathematics in high school. International Electronic Journal of Mathematics Education, 3(1), 47–59. Imro’ah, S., Winarso, W., & Baskoro, E. P. (2019). Analisis Gender Terhadap Kecemasan Matematika Dan Self Efficacy Siswa. Kalamatika: Jurnal Pendidikan Matematika, 4(1), 23–36. Isfayani, E., Johar, R., & Munzir, S. (2018). Peningkatan kemampuan koneksi matematis dan self-efficacy siswa melalui model pembelajaran kooperatif tipe Rotating Trio Exchange (RTE). Jurnal Elemen, 4(1), 80–92. Mahmudah, S. R. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring terhadap Psikologis Siswa Terdampak Social Distancing Akibat Covid 19. Jurnal Al–Mau’izhoh, 2(2), 1–14. Maryanto, N. R., & Siswanto, R. D. (2021). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Ditinjau Dari Gaya Kognitif Implusif Dan Reflektif. ANARGYA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 4(1), 109–118. https://doi.org/10.21043/jpm.v2i1.6341 Mimi, M. P. S. (2020). Efektivitas Pembelajaran Berbasis Daring Pada Mata Kuliah Insya’Di Stai Ma’Arif Sarolangun. El-Jaudah: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Arab, 1(2), 59–68. Minarti, E. D., & Nurfauziah, P. (2016). Pendekatan Konsturktivisme dengan Model Pembelajaran Generatif Guna Meningkatkan Kemampuan Komunikasi dan Koneksi Matematis serta Self Efficacy Mahasiswa Calon Guru di Kota Cimahi. Jurnal Ilmiah P2M STKIP Siliwangi, 3(2), 68–83. Morán-Soto, G., & Benson, L. (2018). Relationship of mathematics self-efficacy and competence with behaviors and attitudes of engineering students with poor mathematics. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 6(3), 200–220. Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C., … Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus pandemic (COVID-19): A review. International Journal of Surgery, 78, 185–193. Nugraha, I. F., & Prabawati, M. N. (2019). Self Efficacy Siswa Kelas XI dalam Pembelajaran Matematika di SMKS Sukapura. Prosiding Seminar Nasional & Call For Papers, Program Studi Magister Pendidikan Matematika Universitas Siliwangi, 281–286. Pamungkas, D. Y., & Siswanto, R. D. (2021). Identifikasi Pemecahan Masalah Matematis Peserta Didik Berdasarkan Tipe Kepribadian Hippocrates-Galenus dan Gender. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 05(03), 2324–2343. Parawansa, F. A., & Siswanto, R. D. (2021). Hambatan Epistemologi Peserta Didik dalam Menyelesaikan Aritmatika Sosial Berdasarkan Gaya Belajar dan Perbedaan Gender. Jurnal Cendekia : Jurnal Pendidikan Matematika, 05(03), 2532–2547. Pellegrino, J. W., & Hilton, M. L. (2012). Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. Washington, DC: National Research Council. Peranginangin, S. A., Saragih, S., & Siagian, P. (2019). Development of learning materials through PBL with Karo culture context to improve students’ problem solving ability and self-efficacy. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(2), 265–274. Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Hyun, C. C., Wijayanti, L. M., & Putri, R. S. (2020). Studi eksploratif dampak pandemi COVID-19 terhadap proses pembelajaran online di sekolah dasar. EduPsyCouns: Journal of Education, Psychology and Counseling, 2(1), 1–12. Reivich, K., & Shatte, A. (2003). The resilience factor: 7 keys to finding your inner strength and overcoming life’s hurdles. Harmony. Rizki, F., Appulembang, Y. A., & Mardhiyah, S. A. (2021). PERAN EFIKASI DIRI TERHADAP PENYESUAIAN DIRI PADA SISWA SMA KOTA PRABUMULIH SELAMA PEMBELAJARAN DARING. Sriwijaya University. Setiadi, R. (2010). Self-efficacy in Indonesian Literarcy Teaching Context: A Theoretical and Empirical Perspective. Rizqi Press. Subaidi, A. (2016). Self-efficacy siswa dalam pemecahan masalah matematika. Sigma, 1(2), 64–68. Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sumayanti, R., & Siswanto, R. D. (2021). Analisis Kemampuan Komunikasi Matematis Ditinjau dari Motivasi Belajar Selama Pandemi Covid-19 dan Gender. … Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 4(2), 136–152. Retrieved from https://www.jurnal.umk.ac.id/index.php/anargya/article/view/6330 Sunaryo, Y. (2017). Pengukuran self-efficacy siswa dalam pembelajaran matematika di MTs N 2 Ciamis. Teorema: Teori Dan Riset Matematika, 1(2), 39–44. Wardhani, T. Z. Y., & Krisnani, H. (2020). Optimalisasi peran pengawasan orang tua dalam pelaksanaan sekolah online di masa pandemi Covid-19. Prosiding Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat, 7(1), 48–59. Yuliyanto, A., Turmudi, T., Putri, H. E., Muqodas, I., & Rahayu, P. (2021). The mathematical self-efficacy instruments for elementary school students. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1987, p. 12023). IOP Publishing.
DOI: https://doi.org/10.24176/anargya.v5i2.7353
Article Metrics


Refbacks
- There are currently no refbacks.
View My Stats
In Collaboration With:
Indexed:
Anargya : Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dedicated to: