Peran Unit Usaha Business Center dalam Menumbuhkan Jiwa Berwirausaha di Lingkungan Sekolah Menengah Kejuruan Negeri 9 Semarang
Abstract
The results show that Business Center is a potential training place to develop entrepreneurial character where students can have direct practice through it. Management of Business Center in developing entrepreneurial character by using management function that includes planning, implementation and evaluation. Business Center activities can be well directed to achieve so that students may have entrepreneur character which
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Arikunto Suharsimi. (2014). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT
Rineka cipta
Basrowi. (2011). Kewirausahaan Untuk Perguruan Tinggi. Bogor: Ghalia Indah
Ferlanie, F. N. (2015). Peranan Business Center Dalam Menumbuhkan Minat Berwirausaha
Siswa Kelas XI Kompetensi Keahlian Administrasi Perkantoran SMK Negeri 1 Depok.
Skripsi. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta
Hamalik, Oemar. (2013) Dasar-dasar pengembangan kurikulum. Bandung: PT. Remaja
Rosdakarya
Hendro. (2011). Dasar-dasar Kewirausahaan. Jakarta: Erlangga
Kamus Besar Bahasa Indonesia. (2007). Jakarta: Balai Pustaka
Khairunnisa, S. (2014). Peran Koperasi Sekolah Dalam Menumbuhkan Karakter
Wirausahawan Pada Siswa Di SMK N 1 Kota Tanggerang. Skripsi. Jakarta:
Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Kuat, T. (2015). Penumbuhan Jiwa Kewirausahaan melalui Praktik Business Center (Studi
kasus: SMK Muhammadiyah 2 Surakarta). Jurnal pendidikan Ilmu Sosial,25 (1), Hal.
-168
Meredith Geoffrey. (2005). Kewirausahaan Teori dan Praktek. Jakarta: PPM
Moleong, Lexy J. (2014). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Prabandari, E. T. (2015). Pengaruh Pembelajaran Kewirausahaan melalui Business Center,
Prakerin, dan Latar Belakang Keluarga Terhadap Kompetensi Berwirausaha”. Jurnal
pendidikan Vokasi, 5 (1), Hal.2-4.
Rachmi, M. (2013). Pengelolaan Program Kerja Koperasi Sekolah Tunas Pelita Di Sekolah
Menengah Kejuruan Koperasi Yogyakarta. Skripsi. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta
S. Wojowasito dan Tito Wasito. (2006). Kamus Lengkap Inggris-Indonesia IndonesiaInggris. Bandung: Hasta
Suryana, Y . dan Kartib Bayu. (2011) Kewirausahaan :Pendekatan Karakteristik
Wirausahawan Sukses. Jakarta: Kencana
Kuat, Tri. Penumbuhan Jiwa Kewirausahaan Melalui Praktik Bisnis Di Businnes Center
(STUDI KASUS: SMK MUHAMMADIYAH 2 SURAKARTA)
Wibowo, A. S. (2015). Analisis Minat Berwirausaha Siswa Kelas XII Akuntansi Anggota
Business Center SMK Negeri 1 Purbalingga Tahun Ajaran 2014/2015. Skripsi.
Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta
DOI: https://doi.org/10.24176/bmaj.v2i1.3058
Article Metrics
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Business Management Analysis Journal (BMAJ)
View My Stats
Member of:
Indexed by:
Business Management Analysis Journal (BMAJ) is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Dedicated to: